loading...
فروش تجهیزات بیورزونانس
احسان بازدید : 42 چهارشنبه 18 فروردین 1400 نظرات (0)

دستگاه آنالیز غیرتهاجمی بدن 

چکیده

تاثیر امواج الکترومغناطیسی فرکانس پایین (LF-EM) روی میکروارگانیسم‌ها برای بیش از دو دهه است که موضوع پژوهش‌های مختلف بوده و نتایج بدست آمده در این زمینه امیدوارکننده هستند. به صورت همزمان یک متد جالب توجه ظهور پیدا کرده است که به عنوان درمان اطلاعات بیوفیزیکی یا درمان بیورزونانس[10] (BRT) خوانده می‌شود و اصول آن برپایه تحریک بدن با استفاده از LF-EM طرح‌ریزی شده است. درمان بیورزونانس در اواخر دهه 80 میلادی طراحی شد، اما مطالعات اندکی روی آن انجام پذیرفته‌اند. مقاله حاضر نشان می‌دهد که با انتقال اطلاعات مترونیدازول به نمونه‌های آب توسط یک تقویت‌کننده الکترونیکی (دستگاه BRT)، رشد تروفوزوئیت‌های Entamoeba histolytica و Trichomonas vaginalis در محیط کشت اگزنیک در مقایسه با محیط کشت‌هایی که با نمونه‌های آب ساده و آب حاوی اطلاعات دارونما تیمار شده بودند به شکل معناداری کاهش میابد. یک کنترل مثبت مترونیدازول که داروی شناخته شده برعلیه انگل‌ها است به عنوان رفرنس استفاده شد.

  1. مقدمه

شماری از روش‌های درمانی جایگزین و مکمل وجود دارند که اثربخشی آنها بررسی نشده یا به‌شکل مناسبی مورد مطالعه قرار نگرفته است؛ برای مثال، استفاده از میدان‌های الکتریکی و مغناطیسی، هومیوپاتی، درمان بیوزرونانس و بسیاری دیگر. در طی دهه گذشته، انتقال اطلاعات بیوانرژیک به عنوان یک رویکرد علمی نوین که می‌توانست به درمان بیماری‌های مختلف کمک نماید شناخته شد (Kreisl, 1998).

بتازگی نتایج پژوهش‌های آزمایشی روی تبادلات آب با مدارهای رزونانسی و تغییرات صورت گرفته در آب پس از این درمان منتشر شدند که حاکی از بروز تغییرات دایمی در خواص فیزیکوشیمیایی مولکول‌های آب هستند ‌(2001 Cardella et al.,). برای مثال، مشخص شده است که آب در مقایسه با سایر مواد دارای چندین ویژگی فیزیکی پادوکسیکال است و بشدت به تاثیرات فاکتورهای فیزیکی از جمله دما، مغناطیس و میدان‌های الکتریکی و مغناطیسی و حتی تاثیرات مکانیکی حساس است؛ با این‌حال، تاثیرات ناشی از انرژی تابش‌های الکترومغناطیسی بسیار ضعیف بر آب هنوز مطالعه نشده است، اما موضوع پژوهش‌های بیوفیزیکی قرار گرفته‌اند. این پژوهش‌ها اینگونه نتیجه‌گیری کرده‌اند که یکی از عجیب‌ترین ویژگی‌های آب، توانایی آن برای انجام تغییرات ساختاری و حفظ اطلاعات برخی سیگنال‌های خاص است (Smirnov et al., 2005).

متدهای بسیاری جهت ممانعت از رشد میکروب‌ها و انگل‌ها موجود هستند؛ از جمله روش‌های متداول شامل استفاده از داروها (‌Samuelson, 1999 Mahajan et al., 1974; Muller, 1983;‌) یا رویکردهای نامتداول از جمله استفاده از میدان‌های الکتریکی و مغناطیسی. برای مثال پژوهش صورت گرفته توسط Rowley  و همکاران (1974)‌ اثربخشی میدان الکتریکی متناوب بر بازداندگی عفونت میکروارگانیسم‌ها در زخم‌های انسانی را نشان داد. بعلاوه Qin و همکاران (1996)گزارش کردند که فرآوری خوراکی‌های مایع با میدان‌های الکتریکی شدت بالای پالسی، باعث غیرفعال شدن میکروارگانیسم‌ها ‌وافزایش اندک دمای خوراکی‌ها می‌شود.

در زمینه بازدارندگی رشد انگلی با استفاده از متدهای نامتداول، ما به تازگی اثربخشی میدان‌های مغناطیسی سینوسی Hz 60 در شدت‌های mT 1.5 و 2 را بر بازدارندگی رشد تروفوزوئیت‌های Entamoeba invadens در محیط کشت نشان دادیم. بعلاوه، ما دریافتیم که تماس با میدان‌های مغناطیسی مانع تشکیل کیست توسط این پروتوزوآی یوکاریوتی می‌شود (Rodríguez-De la Fuente et al., 2008).

از سویی دیگر‌ Thomas و همکاران (2000) فعال‌سازی نوتروفیل‌های انسانی توسط اطلاعات انتقالی فوربول-میریستات استات[11] (PMA) را نشان دادند و این موضوع حاکی از آن بود که مولکول‌های PMA سیگنال‌هایی از خود آزاد می‌کنند که می‌توانند به کمک روش‌های فیزیکی به نوتروفیل‌ها منتقل شوند. پیش از آن نیز (1998) Kreisl مشاهده کرده بود که با انتقال اطلاعات استیک‌اسید به محلول‌های نمکی غیرآلی با استفاده از تقویت‌کننده الکترونیکی، pH محلول‌های نمکی غیرآلی به شکلی اندک اما معنادار کاهش میابد. این یافته نشان می‌دهد که سیگنال‌های شیمیایی می‌توانند از راه یک دستگاه تقویت‌کننده الکترونیکی انتقال پیدا کنند. بعلاوه، گزارش شده است که این نوع اطلاعات احتمالا به شکل فرکانس‌های پتانسیل برداری مغناطیسی متناوب کدگذاری شده‌اند. ثبت فرکانس بدرون آب می‌تواند با فراهم‌سازی یک میدان مغناطیسی متناوب در یک فرکانس خاص صورت پذیرد (Smith, 2004).

با توجه به موضوع استراتژی‌های ضد میکروبی نامتداول و احتمال انتقال اطلاعات داروها به مولکول‌های آب با استفاده از مدارهای رزونانسی، ما جهت ارزیابی میزان بازدارندگی رشد تروفوزوئیت‌های Entamoeba histolytica و Trichomonas vaginalis‌ توسط ‌نمونه‌های آبی که با استفاده از دستگاه بیورزونانس اطلاعات مترونیدازول ـ‌یک داروی ضد انگل شناخته شده‌ـ در آنها بارگذاری شده است، پژوهش حاضر را صورت دادیم.

 

[1] metronidazole

[2] J. Antonio Heredia-Rojas

[3] Antonio Cayetano Torres-Flores

[4] Abraham O. Rodríguez-De la Fuente

[5] Benito David Mata-Cárdenas

[6] Laura E. Rodríguez-Flores

[7] María Porfiria Barrón-González

[8] Antonio Cayetano Torres-Pantoja

[9] Juan M. Alcocer-González

[10] bioresonance therapy

[11] phorbol-myristate acetate

 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 13
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 5
  • آی پی دیروز : 3
  • بازدید امروز : 7
  • باردید دیروز : 26
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 33
  • بازدید ماه : 63
  • بازدید سال : 629
  • بازدید کلی : 2,135